söka jobb!

Har suttit här en heldag och försökt hitta nytt jobb men snacka om att jag inte kunde ha sämre taiming mitt i en finanskris. Bara några månader sen var det snack om vilken bra taiming man hade nu när alla 40-talister skulle gå i pension. Vilket i sin tur skulle betyda mycket mer jobb oss nyexaminerade. Ringde och sökte extra jobb idag som jag kan sysselsätta mig med under tiden jag söker jobb men guess what? anställningsstopp blev svaret! ett nej på mitt extra jobb som mentalskötare inom psykiatrin som aldrig varit problem att få. Jag menar mångårig erfarenhet, dålig lön och inga fasta arbetstider hmmm vad finns det att tacka nej till? Det är väl tur det att man har  sitt andra extra jobb så man iallafall har råd att bekosta allt man vill hitta på under tiden man söker jobb. skulle egentligen städa klart här innan killen kommer hem från jobbet (hemmafru göra) men här sitter jag och fick sån lust att skapa en blogg istället och berätta för er om mitt innersta. En timma kvar tills han kommer hem och sen skall det lagas middag och iväg till vänner som precis köpt en villa för att umgås och spela lite biljard på deras nyinköpta biljardbord och såklart lämna deras inflyttningspresent.  Nej man kanske  ska ta itu med disken iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0